Wednesday, March 20, 2013

berenjenas mami

.


Sitter och studerar näringsvärden i aubergine då jag befarar att jag håller på att överdosera. Eller, jag har i alla fall en enorm lust till det.
Några saker jag aldrig blir less på är alltså capresesallad, yoghurt med nötter+kanel+honung, och vitlöksstekta auberginer. Aldrig.
Sol har jag också svårt att bli less på. Och doserar ofta och gärna i omåttliga mängder.
Detta säger jag nu, eftersom jag inte kommer att vara i Sevilla i sommar och därför inte behöver stå till svars inför ett annars långt sommarkvidande.
Precis, jag kommer vara annorstädes. Är det tänkt.
Jag gör inte mycket annat än tänker och mailar, det har varit så ett tag nu. Men det ger resultat också. Några.
Bland annat tycker jag mig nu såpass påläst om auberginer att jag ger mig själv rätten till ett nytt, rejält inköp av denna gudagåva imorgon bitti.


Det är tur att jag skriver om såhär viktiga saker när jag väl tar mig tid.


No comments: