Thursday, May 13, 2010

SCHLECHT!!! bra man minns sin tyska.

Gick hem sent ikväll efter ett dubbelpass på jobbet.
Det spelar ingen roll att min kollega gör detta pass varje helg och jag får vara ledig. This sucked for all yo mommas reasons.
"Död" är bara en mild beskrivning av det fysiska tillstånd i vilket jag stapplande närmade mig min röda cykel, parkerad på andra sidan parken. Kände mig så sjukt förbannad, och njöt av det.
Klädd i skinnjacka, klänning, tights och sneakers - samtiliga i icke-färgen svart, likt en misplaced Lisbeth Salander, med en matchande färgton både i och under ögonen, svor jag och räckte ett inre fuckyou som hette duga, åt alla. Mest åt trafikanter. Jag hatar ju andra trafikanter. Jag borde ha ensamrätt på gatorna.
Och så borde jag höja min cykelsadel.

Sen tänkte jag på att det är fan trist att man blir så handlingskraftig och kreativ på ilska. Ondska.
Men nu skiter jag i det också för jag ska hjälpa min flat mate böja engelska adjektiv.

Shitty, shittier, shittiest. 10 Euro/tim.
Blir snäll en annan dag. I kind of like this.

No comments: