Friday, February 4, 2011

no price tags

kj

Det har talats mycket genom tiderna om det här med chefer. Främst dåliga chefer. Utan att ens försöka blunda för det faktum att de har ett otroligt ansvar, och att detta vid svåra tillfällen kan lägga sig som en börda över allt annat, måste jag bara säga; snälla, ta inte på dig det ansvaret om du inte har den styrkan i dig.
Styrkan att lyssna, att integrera sig - men främst måste du ha det genuina intresset för det skepp du styr. Lär dig allt från att hissa dess segel, till att ro, till att skura däck och ankra, och se till att de som ska utföra arbetet efter dig gör det med största möjliga glädje.
Jag har många gånger drömt om att starta ett café. Göra ordet acogedor till något mysigt, på riktigt. Idéer har bubblat, om allt från belysning till val av kaffebönor. Ritningar, Utkast. En sak vet jag i alla fall. Jag skulle vara über-nazi i mitt val av personal. Och jag skulle göra allt, allt, för att få dom att tycka att de hade det bästa jobbet i världen.

Ungefär som mina hjältar här.
Levande exempel är underbart.




kj

No comments: