Monday, October 24, 2011

Bollen är rund. Allt kan hända. #1

.

"Så vad fick flickvännen i förlovningspresent?
- Present... Vadå? Hon fick ju Zlatan"

"När Zlatan Ibrahimovic
lämnade det svenska landslaget var han lagkapten, när han kom tillbaka, blev han det igen. Men Erik Hamrén hade ett litet kvar på svensken, han måste använda ett positivt kroppsspråk till sina kamrater.
– Han hade sina önskemål och jag hade mina önskemål, säger
Ibrahimovic."
" - Först drog jag till vänster, så gjorde han också det, sen drog jag till höger, så gjorde han detsamma, så drog jag till vänster igen och han gick och köpte varmkorv."

"Hur är det med touchen?
– Den behöver du inte oroa dig för...
Matchtempot då?
– Ja, jag väger hundra kilo nu, det är mycket att bära på. Men det känns på topp.
Har du lagt på dig menar du?
... – Ja, men det är muskler. Jag växer fortfarande och... jag kan inte banta. Jag hade minst procent fett av alla i laget. Det här är den nya matchvikten."

"Helstekt vildsvin, fällt av Zlatan Ibrahimovic själv, stod på menyn när fotbollslandslaget bjöds in till grillparty hemma hos världsstjärnan i lördags kväll"

"Zlatan Ibrahimovic vid ett tillfälle under sitt år i Barcelona sökte upp Bojan Krkic och frågade:
– Tror du på Gud?
Bojan visste inte riktigt vad han skulle svara, men tittade ner i marken och pep fram ett:
– Ja.
– Alltså tror du på mig, svarade Zlatan."

Då kör vi då.

No comments: