Wednesday, August 13, 2008

Söker svart poncho med kapuschong

Mitt larm ringer, klockan är 16.00 och planen var att jag skulle vakna nu.
Att jobba natt är verkligen inte min grej, trots att jag inte har några problem med att hålla mig uppe och vaken alla dessa timmar. Men följande dag hamnar jag i sengångartempo, eller som de säger i perserriket; mast. Youghurt.
Det är onsdag och mamma sitter bredvid mig i mitt rum och rekar inför vår stundande Romresa. Hon har tagit över min gamla dator som jag aldrig hann rigga upp under min tid i Stockholm, och nu är hon i full färd med att lära sig all about it. Men för tillfället ligger det totala fokuset på att läsa om och titta på bilder av sin gamla älskade studentstad och skriva till diverse kontakter vi skapat nu inför avresan.
Umeås väder är som Umeås nuvarande utbud av skojigheter; ett hånskratt rakt i ansiktet. Tur att jag ska på bio med mitt kex ikväll. Har insett att vi är de enda två (ännu) levande varelserna på denna planet som inte sett Batman - the dark knight. Har också en känsla av att jag kommer gå ut ur biosalongen med ett sånt där fånigt jag-är-kär(besatt)-av-Heath-Ledger-face. Hah.
Nu är det inte länge kvar tills jag drar iväg på min första tur. Göteborg - rockstardom och yek do på Landvetter, Stockholm - nostalgitrippar, glittrande vatten och kaffande av guds nåde, och slutligen Dubrovnik och Brac - Kroatienstudier i härlig slackermode med min älskade Papo.
Sen är jag tillbaka här igen. I alla fall för en stund. Och då lovar jag att va lite mer peppad på livet än nivån jag snittar idag.

Er tillgivna.

1 comment:

Anonymous said...

Efter läst hela inlägget blev jag illa tvungen till och rätta dig på din stavning av the persian word youghurt, som stavas MAST.

Just in case you wanted to be perfect in your writing as you are in person.

Much love to my precious Rubin.