Saturday, September 13, 2008

Enya?!

Jag vill inte mer. Nej till 140 jävlar i inträdesavgift för att oväntat (utan "hurra va kul!) få överraskningen (se chocken) när man upptäcker att man just stöttat ett av de sämre banden man hört, som tydligen ska spela 78 av sina armkarvar-låtar på scenen, vilket också betyder att det enda dansgolvet med potential upptas av en oändlig massa popsnören som alla samlats för att leka södermalm och grina i gäng (eller vad fan vet jag?). Ställer mig vid baren utanför och snackar med den enda utanför min trio som jag känner på stället. Vilket i och för sig var en trevlig uppdatering och stund. Efter låt 43 tänker jag att nä nu fan går jag ner å röker. Tvingas då lämna mitt vinglas i dörren där en vakt sitter och leker G. Kommer tillbaka in med kroppstemperatur -14 och ska värma upp mig med mitt ändå rätt goda vin då, nej - nån tyckte att det var helt fel av mig och dukade undan det...ser frågande upp på vakten. "Jag e lessen asså... tittade åt ett annat håll asså". Din mamma tittade åt ett annat håll när du föddes!
Nej till att stå i 30 meter garderobskö och tvingas lyssna på Lykke Li-wannabes som pratar om att bakisbajs är det bästa bajset.... Eller genomlida att behöva beskåda ännu en människoklunga med avsiktligt uteliggarfett hår i för mycket snedlugg som bara inte kan hitta takten i kroppen.
Och nu är jag hemkommen, halvt upptinad och fortfarande fylld med en känsla av att festen nog snart ska börja.
"Umeå - När du hör den här signalen, då vet du att det är dags att byta stad. då börjar vi"

No comments: