Monday, September 8, 2008

Mellandagsandning i förbifarten

Måndag nu. Jag som är en sån här facebookanvändare försöker enträget att ladda upp lite (enorma mängder) bilder från min vackra semester i la Croatie, men livet verkar vilja snuva mig på konfekten, för inte ett enda uppladdningsverktyg fungerar. Och jag som var så förbannat ivrig och glad.
Jo, och så är jag hemma igen alltså. Härligt med den där hemmadoften när man öppnar dörren efter en tids frånvaro, och att återigen få nyförälska sig i Sveriges ordnade miljö. Annars måste jag säga att jag inte förstått mycket av varför man väljer att bo här på heltid. Jag menar, tänk dig att ligga på en terass i nattlinne och inte ens känna att du faktiskt är utomhus, att titta upp på en absolut stjärnklar himmel utan att behöva inse att jag troligtvis kommer vakna upp med frost i lungsäckarna, att vakna upp till ett turkost glitter och ljud av vågor, med dofter från bageriet runt hörnet. Tell me wrong.
Har fått tillbaka lusten att skriva dagbok igen, vilket jag är glad över. Bästa garderobrensaren.
Imorn har mamma sett till att vara ledig på förmiddagen och vi ska umgås. Titta i hennes nya favoritbok, "Rom - top 10" och duo-fantisera lite inför denna kulturella smash hit. Längtar efter Rom nu, som om jag visste vad jag längtade efter. Men jag tror inte det kan bli annat än grymt.
Kroatien var också en guldklimp, men på ett annat sätt. Vi reser bra ihop, min pappa och jag. Och Dubrovnik... vilken skönhet me tell ya. Ett vatten som vi måste fått från något annat solsystem. Gudabenådat som fassan skulle sagt. Sparar nu plats för lite bilder (som ju säger mer, vad jag har hört) och avtackar eder med en önskning om en goder natt:

No comments: