Wednesday, September 17, 2008

Surroundings

"Furthermore", some spaniards still suprises me.

Jag är mitt i allt nu. Så känns det. Verkligen inte här och absolut inte där utan mittefuckingmellan, vilket förvisso kanske är en bra liknelse vid hur det är att vara i Sverige. Fast samtidigt handlar det om så mycket mer. Beslut som ska tas officiellt, trots att hjärtat nog redan sagt sitt. Resor som är på gång, men där man ännu inte befinner sig på resande fot. Boenden som finns, men måste övervägas. Det är väl en sån här tid av beslutsfattanden ja.. alltid lite mjölkigt i luften då.

Sitter i vardagsrummet, totalt omgiven av Italien, en uppslagen bok med Michelangelos verk, "lascia ch´io pianga" med Cecilia Bartoli i öronen, och uppfylld av gårdagens film "heaven" med Cate Blanchett och Giovanni Ribisi i huvudrollerna. Det kommer bli mumma, detta här.

Blev för övrigt ingen trip till Madrid denna gången, men det tar jag igen. OJ vad jag kommer ta igen det! Sen är det ju Paris, Tanger, LA, NY... Och så har jag bestämt mig för Oslo till sommaren. Floosen ska rulla in och så är det bara.

Och nu några tips, det var länge sen.

Duffy - Syrup & Honey
The cool kids - A little bit cooler
Christoffer Hiding - Deeper





No comments: