Tuesday, February 17, 2009

Volvengo


11 justo, befann jag mig på C/Sol i Juan Polvillos studio. Gigi hade sin förmiddagsklass med honom och jag kom dit som åskådare/investigator. Är i uppdrag att ta reda på vem jag ska dansa för, nu när Juana är på on-off mellan Madrid och Sevilla. Naza (dottern) monterar en show där som ska uppföras i April.

Efter Polvillos promenerade vi över till los Farrucos för att kolla in 13.00-klassen som för tillfället ges av el diosito de los gitanos/ mistah cutie-face – Farruquito. Oj. Det var mer ett slags....privat-ös. Oj.
Vi får se, vi får se.

Vi gick över till Gi för att rasta hennes hund, och käka upp det som blev över från vår pastafest igår. Jag kände mig redan slö och när jag väl tagit mig hem däckade jag av ordentligt. Ont i kroppen har jag, och tungt är huvet.
Nejmen då finns ju den här Paco. Han jag bor med. Han den här ängeln som aldrig slutar att göra fantastiska saker. Nu har han lagat soppa till oss, och strax börjar ”La niña de tus ojos” med världens vackraste Penélope Cruz på tv1.

(Kände att jag kunde unna mig ett vad-jag-gjort-idaginlägg nu när jag varit så sparsmakad med sånt på senaste).

Sen har jag fått långa, njuta samtal, och en massa komplimanger. Sånt behövs när man ska leva på 2,50 eur de kommande elva dagarna.
Hörs när/om vi ser hur det går. Hah.

Puss

No comments: