Monday, June 29, 2009

Anis seco









Vi har en hel del stammisar på mitt jobb. Speciellt kommer de på mornarna för en corta'o eller en chupito anis och ett glas vatten. I Spanien hälsar man i stort sett alltid med namnet inkluderat, dvs aldrig bara ett "godmorgon" eller "hej" utan ett namn som följd. Och givetvis är detta ännu viktigare om man ska välkomna en stamkund.... Jag har lärt mig ett. Jag och spanska namn vill bara inte bli vänner med varandra!
Hur som, denne långe vithårige gubbe, med buk som den redigaste tomtefar, vars bokstäver ändå fastnat i mitt huvud, är lite av en chit chattare (utan svensk blygsamhet; "dryg pratkvarn"), men jag tyck som han e fin.
Så jag har tänkt att jag ska anta mig jobbet som hans sällskapsöra, eftersom alla mina kollegor verkar fått nog för länge sen.
Idag berättade han om hans syster som tydligen är en utmärkt kock. Han hade tagit med sig en bild på de båda, noga utvald från den tid då han själv inte var fullt så vithårig. Han pekade på henne och berättade att hon minsann varit anställd hos Madonna. Vaya! sa jag och fortsatte lyssna intresserat. Ändå ganska random....! Men efter att ha hört honom upprepa denna übersuperstjärnas namn en 4-5 gånger genom historien gick det upp för mig att jag nog måste öva på min redan nu breda andalusiska något mer.
Madonna = McDonalds. Jag svär på allt.


För övrigt är jag febersjuk och har givetvis därför en massa tid över att vara i solen. Ja, sådan är mitt livs logik. Puss från er Forever Blanquita


2 comments:

Anonymous said...

du är härlig du :) mvh Mr Jörgos! (Jörgen om du inte kunde lista ut det)

alice said...

hahahahahahaha så jävla roligtm jag döör