Tuesday, November 3, 2009

aaaaaa crack ya skull




Läste just en polares blogg och blev på nytt gravt pysselsugen. Har velat dra igång en stickning sen en längre tid tillbaka, men liksom mycket annat blir det aldrig av, trots att jag bor i en stad med så många pysselaffärer att hälften vore nog.
Så istället pysslade jag om Thea lite här hemma i macarenen ikväll, då hon just blivit färdig med sin sista hemtenta. Gjorde först dagens nio härliga på jobbet, irrade sedan runt och letade öppna matbutiker (det är långhelg....nån helig jungfru igen....), hamnade tillslut på el Corte Inglés, eller "kårten" som vi i swe-klicken säger. Köpte en flaska Bach och nåtjagtroddevarnågotannatosvosvlånghistoria.
Slutade med en improviserad "risotto" med "parmiggiano", spenatsallad och "tiramisú" (skriver jag utan citationstecken kommer jag få skit från mina italienska vänner imorn. Jävla matfascister).

Hade glömt hur gott vitt vin kan vara. Och nu har Thea gått hem till sin säng. Och min väntar på mig. Och imorn är jag ledig. Och cot cot cotttaaamn jag är så värd det.

Imorgon: utgångna sandwiches, ny musik och flamenco. Så ska det vara, livet.

No comments: