Monday, March 8, 2010

"vi ger dom en dag så kan dom hålla käften resten av året"

  • Ett. Hyllningen går ut till Jonas Karlssons novellsamling "Det andra målet" på den rakaste läsar-armen nånsin skådad i manna- och kvinnaminne.
  • Nu äger jag fem svarta jackor och oj vad jag skulle kunna äga fler.
  • Biolängtan, du fagra. Så mycket att se.
  • Gör många saker. Men mest av allt tvättar jag svart tvätt.
  • Sandwich från Sansala, Vegetal con Queso. En om dagen (är drygt för magen). Minst.
  • Känner att regnet fått sin tid. Det är över jalla lägg av åk hem nu brur.
  • Märkligt hur vissa som man vigt in i sin evigaste evighet bara visar sig mer och mer opassande på sin post.
  • Ännu märkligare hur andra, mer otippade kan kännas så nära.
  • Hjortronsylt, kanelskorpor, jordgubbskräm och knäckebröd. Scandinavian weeks på Lied'l kunde inte varit mer välkommet.
  • Mins lika välkommen är Birdie, och jag hoppas han får ihop det. Barca, vem är det liksom?
  • Är så jävla igång!
  • Musiken från Gomes. Det öser JA.
  • Önskar att jag fick ta del av Juanas pågående Soleá. Men svettas gladhjärtat livet ur mig på annat håll.
  • Nagelbärare Rubin, det är jag. All fake attached.
  • Date-invitationer kan vara så smickrande. Och roliga att få en måndagsmorgon när man är sådär härligt post-amaro-fresh. Sen att det inte fanns några håltimmar i varken schemat eller hjärterummet var en annan femmiluring.
  • Saknar min vän, ni vet, hon som försvann till ön för att tystna.
  • Måste köpa nya dansskor, dust it-powder, sängbord, och laga min Carmen. Before soon was possible.
  • Trånar nästan efter den mytomspunna vin+LaurynHill-kvällen med LLA. Finn tre rätt bara.
  • Rödblond var så jävla inte min färg. Mamma, jag försökte, visst räknas det mest?
  • Jag är kär i min nya bok. Blanka, vita sidor och allt var möjligt på fortet som Gunde så klokt skulle sagt.
  • Inte alls många dagar kvar till påsk. För er innebär det chokladägg och lite trevliga påsklovspromenader längs vattnet. För oss betyder det helig. . . . spansk . . . . vecka.
  • My game. Snart ska jag våga.

3 comments:

Linda said...

Listor is the shiat!

S. Nendos said...

mmm-mm-mmmm!
Jag vill va som du.
Rödfärgad eller inte!
Puss från bordet med korvsoppan

Jasmine said...

MMMmm-mm-mmmmm säger jag till hur snygg du var som liten!
Du såg ut som du gör nu, fast mini! I like!