Friday, September 17, 2010

tan verde

kj

Vi börjar alla balkongsessions med En Vogue. Helvetet så tunga.
Em handlar kompletteringar till den episka frukost jag håller på att preparera. Igår hängde vi i Karins bar, snackade med slash imiterade slash skrattade åt amerikaner över varsin sangría. Helt ärligt talat har jag aldrig druckit sangría innan jag hälsade på Karin på hennes jobb. Mer än två och ett halvt år i sydspanien och ingen sangría!? tänker ni, men då kan jag tillägga - och håll i er nu - inte har jag ätit paella heller. Asså that's just soooo a guiri thing. Hah.
Efter hänget gick vi till C/Castellar där det numer hålls hov i baren och pation bredvid studion jag brukade massakrera fötterna i, under konstnärlig ledning av Juan de Los Reyes.
Uteflamenco i improform, skön blandning av fans, uteliggarfyllon, inbitna nördar och random poppisfolk från Alamedan. Hav av Cruzcampo-bottellines och palmas-ekon under bar himmel är underbart, när det är rätt.
Ikväll ska vi förhoppningsvis se massa mer. Bienalen är igång och jag har fanimej en royal flatmate.



No comments: