Friday, October 15, 2010

berensh

kj

Jag kokar ris. Varför gör jag det? På riktigt, VARFÖR gör jag det?
För att piffa upp i vardagen? Nej. För att jag ska laga en sjukt spännande och efterlängtad risrätt? Nej. För att jag blev nekad allt annat i affären när jag handlade sist? Nej.
Det handlar helt enkelt om förnekelse. Av mig själv och av livet i sig.
Jag föddes inte till att koka ris, och borde vid det här laget ha insett att min tid är både för knapp och för dyrbar för att fortsätta slösas bort på mina intentioner att bemästra detta konststycke.
Potatis kommer det nog aldrig att bli tal om, men pastan måste verkligen omgående återknytas som min vardagsreferens.
Det här håller inte.

2 comments:

Cang said...

Haha! Även om inte ris verkar vara din starka styrka vet jag att du är en gudinna i matlagning. Det har jag många mätta stunder med dig att referera till!

Unknown said...

Förlåt att jag skrattar lite!!!Men håller med dig om ris...Själv har jag köpt mig en ångkokare som jag brukar koka potatis i .Men det hjä...riset lyckades jag inte heller på den.Men potatis och grönsaker går inte myslyckas på den och så slipper man städa spisen med :D