Sunday, October 24, 2010

Contempeporeáno, con meteporánteo....

kj

Äter nudlar. Det gjorde jag igår också. Lyxigt, både för att nudlar fan är jävligt dyra här, 8 spänn paketet, och för att de kastar minnen över en, som om de vore snöflingor en oktoberdag i Umeå.
Har duschat efter dagens tretimmarsrep och sitter i Julio-soffan med tjocksockar på och benen i kors. Väntar på Paco som ska komma hem och bli lite bättre på sitt engelska uttal med min hjälp. Hela dagen har varit så slack, så bra, men jag är lite missnöjd med kvällsplaneringen. För här sitter jag med blött hår och lyssnar på kvartersfyllona nere på gatan, när jag egentligen skulle kunna gå tillbaka till förmiddagshaket La Tasca och lyssna på bra flamenco.
Båda helgkvällarna har jag varit hemma. Det var nog bra. För nästa helg jobbar jag kväll och nästa helg är det Halloween.... hay que ver... kommer bli en päsh bruur.
Och så måndag imorn igen. Men jag gillar måndagar. En måndag är... vad jag och Nathi skulle kalla "lätt och ledig".
Nu blir visst nudlarna kalla.
Hej

No comments: