Thursday, October 14, 2010

fluga, kravatt och spindel.

kj


Idag är det torsdag då alltså. Dvs inte fredag.
Lät ju jävligt deppigt det där, inte alls min mening. Torsdagar är jag till exempel ledig från jobb. Då finns tid för massa kul, som att............... zerr.. jag har ju ingen lust. Just nu är jag mest irriterad över att jag ligger hemma och är irriterad och inte har lust med nåt kul.
Alltid ska jag gå och bli trött när siestatiden egentligen är över, eller hungrig vid nåt opassande tillfälle, istället för under de timmar som är avsedda för kulinariska sedvänjor.
Och så har jag ingen vidare lust att hänga med nån heller. Skönare om nån hänger med mig. Lite så är det, hoppas ingen tar illa upp. Det är auto-riktat slöfockeri.

En upplivande grej var dock Skavlanavsnittet jag just betade av på Svtplay. Barnen som talade om sina föräldrar, och det franska matematiksnillet med bsb-page. Nördar är bäzt. I alla fall i små portioner.... i alla fall med en dataskärm emellan.
Nördar kan vara galet inspirerande. Jag vet, för jag har hängt rätt mycket med en på senaste tiden. Men jag har blivit lite trött nu, lite less på livet innanför bubblan som aldrig kommer poppa. Eller, som min i dagarna rosaglittrande vän Nina skulle sagt: "Min boll är för rund för det här".

Ja, så jag vilar nog en liten stund.
Kanske går och plockar ut en liten lön.
Vem vet.



No comments: