Wednesday, December 15, 2010

Cae fina la nieve

kj
Det är dagen innan flygaredagen och klockan är fyra. Det här med att packa ligger mig inte så nära hjärtat för tillfället utan istället fokuserar jag på att hitta bra låtar por tangos, på smärtan i min blommande visdomstand, och på att sänka den största pastatallriken på länge.


Annat jag gjort idag:
Ätit serranoskinka till frukost. Egenhändigt uppskuren.
Satt en tvätt.
Lyssnat på Triana.
Blivit kallad "croata" (kroat).
Tittat på svt:s dokumentär om Julian Assange och Wikileaks.
Insett att jag inte har något schampoo kvar, vilket är lite jobbigt.

Igår käkade vi med jobbet på la Azotea. Maten där är kanske den godaste i stan (lovsång till pannacottan skriven), och jag var kanske den fresh:aste tjejen within that same area code. (Inga bilder finns... se trata de disfrutar del momento....)



Två fina och härligt tacky julhälsningar från Sevilla. Cityopikerns julkrubba (som bara känns galet malplace) och så... årets chokladversion från la Campana.
Nu känns Sverige om möjligt ännu mer som det rätta valet.

No comments: