Wednesday, December 1, 2010

Ricordati che non devi morire

kj

Så jag bytte plan.

Imorse när jag, likt ett stadigt fastklistrat skrubbsårsplåster, slet mig upp ur sängen kom jag på det. Att nåt var fel. Kastade mig in i min cyber-kalender och javisst. Jag hade tänkt helt i osync med verkligheten.
Så nu är jag tillbaka hos Juana i puerta de la carne (köttporten, hade aldrig reflekterat över det namnet förrän Vee brast ut i ett brutal-garv när hon fick min vägbeskrivning från busstationen) på förmiddagen och så fortsätter jag med studiorepen. Och gör det istället varje dag. Och det är en väldigt bra plan B faktiskt.
Idag har det varit tungt dock. Min kropp orkade liksom inte. Men å andra sidan har jag fått höra massa bra saker som jag tänkte försöka absorbera. Det måste man. Lära sig att bara säga tack och sluta käfta emot. Tänk på det.

jh

No comments: