Tuesday, January 25, 2011

another safari

kj




Igår var jag i ett slott. Ungefär. Lori och Dani bjöd på trerätters i deras lånade lya mitt i äldre delen av Santa Cruz. Mas señorial se muere... Omgivna av äkta små godingar av Picasso och Manet, kandelabrar, byster, jungfruporträtt, flamencoantropologier, tjurskulpturer och konsthistoriens samtliga skrifter (jo, alla viktiga), högg vi in på allt från bacalaolever till fransk löksoppa och pasta med skaldjur och dadlar. 1600-talsväggarna skapade stämning. Espresso, cognac och brasa till efterrätt.
Och nu ligger jag i min säng utan sängkläder. Har lite gammsvett i håret efter dagens rep, och tänkte däcka en stund framför Guldbaggegalan på svtplay. Ikväll spelar Kakan på Ecolocal, och sen tror jag att jag kommer gå hem och läsa ut min bok. Om inte Edu bjuder på te förstås.
Baci

No comments: