Monday, January 3, 2011

"pegame y llamame Maruja. Maruja Limón si quieres"

kj


Igår hade jag årets dag.

Vaknade i lagom tid. Lagom upptvingad för att känna mig sådär Duktig som Malin H.
Drack te och kollade mailen, lagom länge för att inte känna mig som ett konsumtionsmonster av irreella ting.
Sen gick jag ut. Tema: Vårsol a la +20. En och en halv timmes ren njutning längs floden.
Pastalunch (Spaghetti&röd pesto. 5e dagen i rad. Jo, det är fortfarande gott).
Siesta i soffan. Precis lagom länge för att hinna dregla ner kudden lite, och vakna innan man blir sådär mosig och bara tycker att resten av dagen är en plåga.
Tala med mamma i telefonen och pappa på skype:n, lyssna på p3 och städa mitt rum. Jag ska inte skriva om möglet på väggen vid min huvudkudde.
Sen gick jag till studion och försökte minnas vad jag höll på med förra året. För två veckor sen alltså. (Pappa, vad hette det här minnespreparatet från hälsokost nu igen?). Onice:t skämt å sido, det gick bra.
Sen mötte jag Kakan och Felipe o vi hängde ut över en ribera på Piola. Sen kom jag på att jag inte ätit middag än och blev således bjuden på diverse festligheter på casa Paco. Hjälteinsatsen.
Mättare än fjolvintern (?) gick jag hem och la mig och läste Mia Skäringers njuta lilla bok. Somnade.
Allt detta toppades med årets, kanske tillochmed de senaste fem årens obehagligaste mardröm.
Jag planerar att aldrig drömma den igen.
Jag kan sånt.
Jo.

/Kalenderflickan.

1 comment:

Unknown said...

Pepparmynta: Ett kristallklart huvud uppnår du med den, bra för minnet och uppfriskande.
Bergamott: Stärkande för självförtroendet, bygger upp och stärker vid utmattning men harmoniserar och ger avslappning vid stark spänning.
Lavendel: Bland mycket annat så återställer den den psykiska jämnvikten. En olja som bör finnas till hands jämnt
Bergstall: Doften ger en känsla av en lång skogspromenad och stärker nerverna.
Blodapelsin: (Bäst!) Friskar upp tankar och känslor och låter en glömma det förflutna.