Tuesday, April 1, 2008

Borrerier, Umeå kommun och tarantos

Jag står inte ut längre, de måste flytta nu, de måste försvinna, de måste.. gå upp i nån evig jävla rök.
Kan ta mycket, allt från att ni blockar min utsikt från fönstret dygnet runt, till att ni sjunger falsksång i 90dB under min siesta, men snälla snälla jag ber,
borra inte brevid mitt sovrum klockan 8 på morgonen.
Det är återigen inte en lögn att snygga människor ofta har tendens att gå en på nerverna.


Tänk att livet aldrig upphör vara så splittrande. Börjar mer och mer inse vikten av att börja meditera.
Just nu måste jag klara upp situationer i två olika länder, angående två olika årstider,
och ändå handlar det bara om mitt egna liv.
Och vem är det mest synd om? Har man rätt att klaga på saker? Jag brukar säga ja, för vem ska man utgå från om inte sig själv, och man är ju inte mer än människa blabla. Men kom igen, världen är stor. Split split.


På lördag fyller mamma stort och jag skulle så gärna gå på hennes kalas.
Men jag ska märkligt nog på ett annat kalas då, då Moy i förskott firar sig själv samma dag.
Igår var det sista dagen på soleá por bulería-kursen med Juana. Lite sorgligt och dessutom ett märkligt avslut då hon inte ens band i ihop de två olika delarna, och plötsligt var klassen bara över.
Idag börjar dock en ny Amaya-månad med Tarantos som grund. Spännande tycker jag, för det har jag knappt smakat på förut. Men jag kommer bara gå där tre ggr i veckan, då jag vill hinna testa lite annat också, ev. teknik tis+tors med Manuela Rios eller Pilar Ortega.
Har beställt ett par nya skor med Kati, då jag aldrig kunde få till det som jag ville med Menkes. Nu blir det ett par Senovilla, och det ska man iaf tydligen kunna lita på. Men tio dagar till i mina höga, glappande, illaluktande gamla trotjänare...ja. Igår lade högra knäets ledband in ett obehagligt klagomål. Skulle inte behöva va så mycket av ett problem, men jag har så svårt att inte ge 110% när jag väl står där på golvet.
Är nu också helt på det klara med var jag fått mitt tinnitus ifrån. Men det är bara kärlek, hah!

En dag mitt i mitt.
B


(A:

Girl you are rich, even with nothing.
You didn´t suffer in vain
and the grass is greener on the other side.
More powerful than two Cleopatras
life will smile for you.

Y en vez de salír desnuda salió con vestida de razón.)

2 comments:

Unknown said...

1 april! Jag kommer, det är inget aprilskämt. O senovilla-dojorna ser ju präktiga ut. Åtminstone på nätet. Ungefär som dina nu rätt insvettade Menkes. Är det med avancerade dansskor som med moderna bilar; det är snart bara lullullet som skiljer?

Rebecca Rubin said...

Njae. Ryktena säger förstås olika saker hela tiden, men mellan ex. Menkes och Gallardo/Senovilla skiljer det både i kvalitét uppbygnad och utseende. Jag föredrar de senare för hållbarhetens skull.