Sunday, March 30, 2008

Livet som strö-ren

The royal ruby frånvarande så länge, who would have thought?!


Har haft en fantastisk tid med Kajsa hos mig och saknar henne redan. Nu befinner hon sig troligtvis på någon vacker strand i Tarifa, med gitarren och en brownieglass. Oye, con pimiento por favor!
Ska inte ens försöka ge mig på att berätta om allt vi har gjort under dessa två veckor, men stapla lite kortfattat är jag ju rätt bra på. Vi har bl.a;
Snackat skit, filmat, fotat, hängt ut med Mauro, den märkliga genovesaren man liksom inte kan...sätta fingret på (hah), vi har åkt turistbuss, varit på flamencoföreställningar och peñor, suttit i parker, druckit rioja, ätit gott, haft frying time på taket, studsat på Jackson, promenerat, upplevt och fastnat i semana santa-processioner. Men framför allt har vi haft jävligt roligt.


Nu har jag rensat upp efter mitt och K:s njuta slapparliv och rummet doftar återigen KH7 och cocosrökelse.
Har en hel del att ta tag i nu och jag måste lära mig att beta av. Det är det här med att bena ut och prioritera, greppa tag och bara få det gjort.
Idag har jag hängt med Laurita, ätit lunch med Mauro och hans mamma och därefter varit på en buddistisk sammankomst med desamma ute i nån förort. (Jo, det är sant).
Nu är jag hos Lilia och lånar lite internet för diverse intresseanmälningar, avskrivningsbrev o dyl. Hennes roomies kollar på spanskdubbade Dreamgirls och jag ska snart bege mig hem på pastafull mage. En helitaliensk matfest denna söndag.

Hur som, jag lever annars rätt snålt nu och kanske finns det en mening med att min boendesituation är som den är. För jag tror inte att nån skulle ha så kul med mig här för tillfället. Och jag behöver komma tillbaka in i min ”ensamhet” för att reda upp lite i mitt kommande liv.
Ser fram emot att pappa ska komma i slutet av maj och att börja använda mina nya flamencoskor.


Så, kind of back in biz. Och jå tåår den gomman.
Hörs då!


En strö-ren


1 comment:

Anonymous said...

Kulit att ni haft d underbart tillsammans. Kan bli rätt ensamt och tråkigt efter att man haft spring i bena. Men du klara dig galant. Massa kärlek till min prinsessa.