Thursday, October 2, 2008

Para bailár la bamba

Inslungad i den andra verkligheten. Med nöje.

Bor i Lauras vardagsrum, i samma gamla hood, i samma kära stad.
Igår anlände jag med min dyra (Vueling airlines aint no friend of mine) packning, alldeles för varmt klädd. Såklart. Fran hämtade upp mig och vi åkte raka vägen till Alamedan för mitt re-intro i tapasvärlden. Tog en promenad till centrum och andades in luften (som jag sedan tappade inne på Zara som nu äger mig totalt. Choke choke-collection). Mötte upp Mauro, träffade på Pablo och Laura. Riojade.
Kollade senare på "Latcho Drom" hos M, filmen som för snart tolv år sedan fick mig att upptäcka mitt livs kärlek, som slukade mig totalt. Grät en stund och kände mig ännu lyckligare.

Idag klev jag upp ur sängen med mitt gulblommiga täcke från sjuttiotalet vid halv elva .
Tvätta ansiktet och ner till marknaden.
Ching ching, grön militärjacka från Burberry - 5 kr.
Maffig frukost - färskt bröd, kaffe och hemgjord müsli och bästa compañera del piso.
Klass med Juana och Naza, inklusive ett underbart välkomnande av desamma - svettades ut mina inälvor, njöt av soleán. Rakt på bara!
Nu ska jag väl duscha, hänga kläder. Fortsätta mitt insupande.

FÖR ÖVRIGT var Rom helt fantastiskt! Tacket går helt till min mamma, och till Romolus och Remus för deras goda smak i valet av de sju kullarna.

Yyy djassta!



Piazza Navona/ piazza Navona + 1a tartufon/ Pantheon/ piazza Venezia by night/ Navona/ piazza D´Spagna/ Santa Theresa in extacio/ chiesa Santa Maria in Trastevere/ Roman/ piazza Barberini + Tritonfontänen/ åka buss/ represent, represent!/ Forum Romanum/ Tibern/ Villa Borghese/ glass på Giolitti/ Titusbågen/ Colosseum/ Utsikt från Colosseum (?)/ Vino della casa på Campo de Fiori/ Romsymbolen - varghonan, Romolus o Remus/ Mammas lycka, campo de fiori/ Galleria Doria Pamphilij/ Mami vid Fontana di Trevi

6 comments:

JAKOB said...

hej, jag gillar den här bloggen. me gusta tu bloggelito!

Rebecca Rubin said...

Tack Jakob!
Är detta förresten någon Jakob jag känner till?

JAKOB said...

nej jag är din internetstalker.

Rebecca Rubin said...

Haha, ok.
Well then... enjoy!

JAKOB said...

azzåå... jag ljuger ju. är inte stalker. lovar.

Rebecca Rubin said...

stalker or not, det är ju trevligt att du gillare!