Thursday, March 26, 2009

Lev det som om det vore av guld


Ligger på mage i min säng, i mitt lilla rum med fönster mot innergården. Man ser inte himlen så bra, men vetskapen om de 28 graderna utanför kompenserar det mesta. Idag har jag köpt skrivblock, pennor, massa stearinljus och lila strumpbyxor i de lokala chino-affärerna. Olé!
Älskar att kliva upp i ottan och leka vane-lekar. Alltid samma frukost, halvt framdukad sedan kvällen innan. Väskan färdigpackad. Massa startsträcke-marginal. Tid att lyssna på musik. Oftast vaknar jag med nån låt i skallen som jag då måste trycka igång. Tänder ljus, och lagar mig sum real damn coffee. Är övertygad om att jag gör det alla borde.
På bilden du ser i förra inlägget har jag fått med tre av de nya klasspolarna, och just dessa med sicilianskt, schweiziskt och franskt blod i ådrorna. Jag gillar min klass, även om den är lite fårvånansvärt blandad, nivåmässigt.
Min grammatik är som mina tights - fulla med stora och avslöjande hål. Men ibland slår det mig hur mycket jag ändå kan, och att jag faktiskt lärt mig det själv. Då känner jag mig rätt royal igen. Lärarna är hittills underbara och jag trivs bara. Kommer även trivas finfint brevid den lilla poolen på skoltaket framöver - seguramente.

Foten fortsätter smärta, och jag lindar den fortfarande en stund på kvällarna för att avlasta. Men denna veckas sista dansklasser blir strukna från listan. Jag har överansträngt den som det är, måste inse faktum. På måndag ska jag köra hårt igen!
Däremot har min chef meddelat att jag eventuellt inte får förnyat kontrakt efter 5e april, då de behöver anställa nån som kan arbeta mer än jag, och som kan hoppa in lite när som helst. För med mitt schema är det för knepigt.... Inget jag plågas av på nätterna, men var rätt nöjd med saker som de var.
However, jag är svenne och har mitt csn, mina stearinljus och imorgon ska franska Lise ge mig en påse kanelbullar hon har köpt hos sin granne Ikea.

No comments: