Tuesday, March 10, 2009

"Se sobra, se sobra!"



Igår kom jag tillbaka från den undre världen. Först av jobba-tills-du-dör, andas-om-du-kan-klassen hos Juan. Och senare av tävlingen på "Cante al aire" i Triana där jag först fick njuta av Saray de los Reyes (Juans dotter. Juan ser ni längst till vänster) och sedan av det ännu för mig namnlöse geni från el Puerto de santa Maria som gav mig gåshud i den bastuliknande, proppfyllda peñan. Inget annat i min kropp rörde sig. Då vet jag vad det handlar om. Har hänt mig tre gånger tidigare - på Fugeeskonserten när Lauryn öppnade sin förgyllda strupe, på Münchenbryggeriet när Stephen Simmonds gjorde sin grej, och när jag såg Rocio Molina på södran.
Hur som, jag väntar nu på den dagen jag får se honom igen. Denne magre 2-metare med tandställning. Qué arte mas puro!

Nu måste jag springa, möta Thea, mercadona, handla, sol, klass, middag hos T med Rawu o Manuäh.
Ciao schmates!

No comments: