Monday, March 30, 2009

Så gick vi back då

...en hel timme. Jag låtsas att det är därför min hud är i Katrina-mode och nacken känns som om den suttit på en betydligt äldre, och betydligt mer utbränd person.

Sitter på min säng och sveper morgon-batidon i stora klunkar. Kiwin är ersatt med färska jordgubbar som jag köpte på vår lokala mercado i lördags. 1 kg = 15 kr. Eso ES alegria de la huerta eh! Gick även lös på två kilo apelsiner, färska champinjoner, lök, sallad och tomater. Anledningen var förvisso att jag ville ha lite kvalitéts-grönt (vaya vuxenorden) för att avvika från vardagens Lied'lshopping, men sen hade vi också planerat att på söndagen köra svennegrill på K's takterass. Klev upp på morgonen igår och marinerade med årets största svennesommar-entusiasm köttet i massa goa grejer.
Det blev 13 grader kallt. Köttet ligger kvar i kylen.

Kan man förresten bli ett svennepopsnöre på distans? Mitt last.fm är inställt på "Frida Hyvönen radio", och jag är ungefär lika rädd som förvånad. Men Anna Ternheims "Girl laying down" ger i alla fall lite lugn i kroppen.

Innan jag somnade igår (idag) började jag spåna (ok..jag skrev ju detaljernas mest minutiösa schema ever) på vad jag och mamma ska hitta på när hon kommer. Vill liksom att hon ska se allt, för att jag ska kunna fortsätta dela det med henne sen.

Idag ska min chef ringa mig. Spännande (not). Spännande ska det det dock bli att kolla smärtnivån i foten efter dagens dansklass (ok, jag är bara nervös. Mamma, köp med zon-creme till mig).
Nu är jag förbajjat svennefrukost-mätt och måste klä på mig. Solen har gått upp.
Have a smashin' day!

1 comment:

Unknown said...

som man säger; glaset är halvfullt eller halvtomt. En timme gick vi back eller föll handlöst framåt i tiden. Papa