Thursday, December 17, 2009

Distractions


Mitt i tumultet som skapats efter nattens jordbävning (I wish that was why) sitter jag och värmer mig på mitt lilla hjulburna element. Frustration över att det inte är helg än, och att all teknik omkring mig ger vika. Kameran stänger av sig själv efter tre sekunder, och mobilen håller på att säcka ihop totalt. Går inte att skicka sms, inte stänga av larmet (9 min snooze och sen på igen. Känns som en tortyrmetod straight outta Guantanamo...), inte lyssna på musik, inte snacka i handsfree, knappt ladda batteriet, inte trycka in 5:an, inte låsa knappsatsen, och inte lägga på luren i ett samtal. Och så står datumet inställt på 17 dec 2000.
Inte nu. Inte till jul. Näe väl?

Äter från ett skönt upplägg av tortilla, brieost, caprese, och den bästa röran med röd pesto och tonfisk. Första målet idag. Fint.
Annars äter, dricker, sover och andas jag Sia dagarna igenom. Snälla se till att få i er en dos! Jag ska hjälpa er på traven:


Det där om jordbävningen var förresten sant...

2 comments:

Unknown said...

skön strupe!

Rebecca Rubin said...

din förtjänst att jag känner till den!
så, tack!