Tuesday, December 8, 2009

snort...snorr..snor...åh..........

det rinner i näsgipan (jo det finns ett sånt ord) sen igår kväll. Vaknade igår morse med en hals som lika gärna kunde varit på hardcorekonsert kvällen innan. Men det hade den ju inte, utan bara utsatt för lite bakteriuwuwuuus. Då är det njut att jobba med män. Man får den där totalt oförtjänade uppskattningen och ompysslingen som jag annars kommit att hata så starkt, men som sitter så korrekt när man är snoris och brölig.
Sen gick jag hem och däckade framför tv:n. Det är det beste, det med. När man är emlig och får däcka i soffan, med ett tyst sällskap i fotöljen bredvid och tv:n malande sina skitprogram. Fast jag hade önskat att det där tysta sällskapet var min mormor. Det hade varit oslagbart.
Sov fyra timmar och inatt sov jag tolv till. Och nu försöker jag vara lite minimum-nyttig så jag jobbar med mitt tjurbåtsjobb medan jag klunkar mitt gröna te. Extra gott med en touch av ipren.
Kanske festar jag till det med en lista. en jullista. jag älskar ju listor.

Mormor, den här är till dig


2 comments:

S. Nendos said...

Snorrrrr.

Snorr i näsan. Lät mycket otrevligt.

Rebecca Rubin said...

Sarr på dörren också.
Touché!!!