Saturday, December 12, 2009

Take (me) Away



14.48

Sitter på jobbet, fryser och är uttråkad. Har varit lite busig och stängt av radion med de förödande dåliga så kallade populära tio låtarna som går runt på "los cuarenta principales". (De är helt säkert helt otroligt populära, men jag väljer med hela min existens att inte tro på det). Lyssnar istället på The Killers från mina inte så grymma mobilhögtalare. Bra med helg när cheferna ligger och sover ut i sina varma sängar (man måste vara positiv..), då man kan göra lite som man vill.

Är sjukt mätt på potatis+ägg-revuelto och nån skum grönsakspaté i tre färger. Sådär fint passerad och gelé:ig och jag påminns om maten vi gav till de tandlösa åldringarna på Stockholms Borgerskap. Tur man inte är fin i kanten....eller?

15.10
Bara tre timmar och femtio minuter kvar.....

Försöker komma på nåt fint att ge till min vän som ska flytta långt bort till den öde ön, men allt tycks mig fjuttigt, eller bara fel. Av henne får jag konst.
Men kanske gör det inget. Hon kallar mig inspiration och vi är ändå beyond all that.

15.33
Henok Achido - Pusher. Playlist: Italiensemestern.
Ah.

Sålde just en cola light till ett svenskt par. Försökte smygavslöja mitt ursprung genom att spela Laleh på mobilen och ge tillbaka deras växel med ett "tre och fyrtiofem" på svenska men de svarade ändå "tack, hejdå" på spanska och gick. Antingen har jag börjat bryta något jävulskt eller så är folk bara konstiga som vanligt.

16.07
Carla Bruni - Raphaël.
Mm just det ja.

17.18
Jaha vad ska jag då laga till jul? Är ju in charge och THE julmiddag. Himla kul, men jag kan ju inte hantera fint kött och vi har ingen ugn hos mig. Tapas?!

Helvete vad det skulle sitta fa-i-ain med en kaffe nu, men kroppen har sagt nej i en vecka och jag med den. Så - te, mer te!

17.40
Alltså, folk sitter verkligen ute och käkar! Känner att ingen av synonymerna till "galen", på ingetdera språk, räcker till för att beskriva denna företeelse. Så jag stannar vid det enkla konstaterandet.

Laleh - Farda.

Har ni någon gång upplevt att ni velat dela en upplevelse/tanke/stund/känsla med bara en viss och hemskt speciell person, men att det sen inte går, och att man då vill berätta om detta dilemma till just precis denna specifika person, men så går ju inte det heller och att det då blir jättejättejobbigt?
Provtagning och självtukt, stycke: A1.
Varje dag. Skareva så skareva sa Gud och la upp årets hångarv.
Tur att jag alltid har Khalil Gibrans "profeten" med mig överallt. Brukar mest läsa avsnittet om barnen. Inte för att jag har några själv, men det är så vackert att jag blir liksom helt i ro.

18.00
Döööööööö... Inte en kund på flera timmar och snart kommer jag börja fråga mig vad som är meningen med livet. Kan inte Tom Cruise bara glida in för en kaffe och spela lite allan? Han är ju ändå i stan.

Näe, när jag kommer hem ska jag kolla på Johan Glans "World Tour Skåne" på Youtube igen, och ge mig själv en fin liten seretoninkick. Antagligen med en redig te i knäet också. Sova helst.
Så ses vi här imorn igen. Gött......

No comments: