Sunday, February 28, 2010

Krypare


Ligger på min säng med täcke, smutsiga kläder och filtar upptryckta mot väggen som en jättestor jätte(o-)ergonomisk kudde. Lyssnar på Empire of the sun och sneglar på min nya hatt som ligger och väntar på att få göra premiär. Högt där uppe på hyllan ligger den och ber söndagsböner om att det ska bli solhattsväder nu. Precis som jag. Fast jag ligger lågt.
Söndagslågt ligger jag. Igår dansade vi på Jackson en hel massa och det var fantastiskt roligt.
Den stackars pojken med för höga ambitioner jag tidigare nämnt var också där, med sitt hångel. Jag var nöjd! Speciellt med tanke på att han fortsatt ringa, uppbackad av någon slags egenkreerad bild av att han nog har mig på kroken ändå..... men tydligen var inte han riktigt lika nöjd av vår gemensamma närvaro på klubben då han avbröt sitt hångel lite för många gånger för att det ska räknas som ok, för att "komma över" och försöka se mig djupt i ögonen. Åh du oförstående krake. Leave the rose-folded napkin romance gifts in your pocket. No lo compro!
No worries though, afro drum beated disco funk får en att glömma de flesta störningsmoment.
Mötte en halvbekant svennebanan på vägen hem och bestämde mig för att slå honom och hans blyge roomie följe till Kafka, som "ändå ligger på vägen". I mitten på dansgolvet stod vi sen o noddade till house, omgivna av snaggade italianos med Nike airmax och uppvikt pikét. Jag stannade inte så länge.


Nu har jag ungefär fem timmar på mig att tänka ut hur mitt kommande dansliv ska se ut. I alla fall träningsmässigt under den närmsta tiden framöver.
Så det ska jag göra. Plus duscha.

Och just det. För en tid sen blev jag lurad att äta mask. Mitt absolut äckligaste djur i hela världen. Vit, kokad havsmask som såg ut som groddar. Det ni.

1 comment:

S. Nendos said...

Jag klarade av att ta in informationen tills jag läste om masken. Du dränerade min hjärna på allt sunt förnuft! (om jag någonsin haft det?)
Jag vill höra mer om hur och varför du egentligen åt en kokt mask.

Jag älskar att läsa om dina bravader. Hur du dansar dig igenom sevillas gator och hamnar på diverse ställen.
Här går man som du vet mellan max-mc donalds (beroende på kön) eller tc-rex-scharinska (också beroende på kön) och däremellan händer det inte så himla mycket. eventuellt försöker någon kille ragga i farten.

Jag vill läsa jonas karlssons noveller! vad hter boken?

Puss från ditt kex