Thursday, February 11, 2010

Ljumskar


De värker och jag känner mig inte helt säker på varför. Tippar på återstiftad bekantskap med pliéer, från mina tidiga mornar i Triana. Hade kunnat bero på körtelfeber eller utövande av något slags märkligt sex.
Trycker därmed "gilla" på verkligheten.

När jag var liten brukade jag lyssna väldigt mycket på Simon&Garfunkel. Pappa hade deras "greatest of"-vinyl och den gick varm där hemma, väst på stan. Sen gjorde vi ett kassettband som jag kunde ta med mig över till mamma, då det blev dags att packa den gröna nylonsäcken med mitt liv i, och byta vardag.
Nu lyssnar jag på den skivan igen, men inne från mitt lilla lilla rum i södra spaniens huvudstad. På spotify.
Det får mig att le, att tänka på alla mina gamla kassettband, mina blandband. Jag undrar var de finns.

Jaha, och som årskrönika avrundar jag med..... att meddela att jag nu ska duscha. För imorgon fyller jag år........ och idag har jag svettats helt barockt mycket (hah, jag gillade det där syftningsfelet).

Morgondagen kommer vara fullspäckad. jag med, en del. Fullrebeccad.




1 comment:

Unknown said...

en del av tejperna finns nog infrysta i uteförrådet. I dag minus 20.