Wednesday, January 30, 2008

G´day




Jag gick ju givetvis helt fel imorse när jag skulle till Betanzos klass i Triana. Hamnade vid helt fel bro och gav upp.
Istället hittade jag ett härligt litet café där jag åt frukost och tittade på den finfina utsiken. Byggarbetsplatser är underskattade...
13.30 valde jag att gå upp till Santa Cruz för att kolla på en av Juana Amayas klasser, man måste ju skaffa sig lite koll. Jag tyckte om henne direkt. Fantastiskt självklar dansare, men också så trevlig! Kvinnan är ättling till den legendariska Carmen Amaya (kanske den största genom tiderna), och jag måste erkänna att jag blev nervös av bara vetskapen. Men hon kom ut till mig i pauserna för att prata lite, frågade om jag va här för att titta, om jag ville börja ta klasser här, hur länge jag har dansat... Genomtrevlig. Hon föreslog att jag ska komma dit på fredag för att prova en klass med ny koreografi. And oh yes, I sure will!

För övrigt har Pablo lärt mig det skönaste uttrycket; "Aquí hay tomate!" (typ "vilket spektakel!")

Nu ska jag hoppa in i duschen för ikväll ska vi till en flamencotablao å mysa.



Grattis prins Felipe, 40 år!

Hurray and out.



1 comment:

Unknown said...

amaya, jo jag tackar! Väntar ivrigt på din nästa dansande betraktelse.