Thursday, January 31, 2008

Lovemaking

I morse lyckades jag återigen ta mig upp tidigt (halv nio that is), men idag åstadkom jag även att ta mig till Manuel Betanzos klass och ja... fan. Nu vet jag hur den här beslutsångesten alla pratar om känns... Men jag ska prova på Juana på fredag innan jag bestämmer mig. Vi snackar ändå ca 2000 spänn på en månad.

Morning morning


Igår var vi alltså på en flamencoföreställning, men stället som jag kallade tablao.. det var ju helt fel.
Vi satt i en fantastisk kyrkobyggnad, Monasterio de la Cartuja, i just Cartujaområdet (som för övrigt är en helt surrealistisk plats. Mer om det en annan gång). Fantastiskt! Grym dansare, jättefin gitarrist och bra musiker. Och underbar scen. Alla stod upp och applåderade och bailaoran Yasaray, var en millimeter från att brista i gråt av alla känslor. Och allt detta vackra fick uppleva utan att behöva betala ett öre.

Yasaray o co


Efter Betanzoklassen idag gick jag till plaza Alameda där jag mötte upp Laura. Och där satt vi i med vår frukost, timme efter timme, making love to the sun. Qué alegría. Efter några timmar av relationsprat slöt Pablo upp med lite Nestea, och fasen va jag tycker om dom båda.


Mötte sen upp Åsa vid torsdagsgatumarknaden på C/Feria (parallell med vår gata) för att hjälpa henne bära hem det nya fyndet, en stor, grön vattenpipa. Själv råkade jag få syn på ett par röda skinnloafers som jag nu går runt med hemma på det annars iskalla stengolvet. 1 euro. Yes.
(Märker hur jag avslutar alla stycken med pengasnack. Skärpning! My bad).




Nu ska jag koka lite pasta och gå upp på taket to do some more looovemaking.
Kanske till och med påbörjar min inflyttning ikväll.

Tschüss!



No comments: