Monday, July 28, 2008

Min dotter ska heta Paloma

Galet galet. (och där lämnade vi senaste fredagen åt sitt eget öde).

Norrbyskär är ett paradis. Jag är mer övertygad än någonsin. Obeskrivligt, går inte att bokstavera. Om man aldrig varit där, och tror att man har upplevt lyckan, kan jag bara beklaga missförståndet kära vän.

Har lagat mig en alldeles förträfflig sallad med allt från marinerad fetaost och avokado, till cashewnötter, färsk basilika och soltorkade tomater. Man får lyxa när det är bra för en. Sneglar på min martini rosso som står i bokhyllan och visar upp sig, men den kan gott få vänta några dagar. Just nu spelar jag Duffy med "Syrup & Honey". Jag hade tänkt dissa henne i all evighet, just bara för att hon jämförts med Amy och för att Amy är en gudinna. Hon övertygade mig nästan med "Warwick avenue", men när jag fann denna låt var jag förlorad. Ough!
Idag var jag nära att köpa mig ett par babyrosa jeans, fast jag tror det var förnuftet som lade in sitt veto när jag slutligen hängde tillbaka dom och bestämde mig för att i alla fall "vänta tills imorgon..". Right B, vem försöker du lura? Vädret är helt fabulöst och jag är mer än tacksam. Väntar på den annalkande onsdagen då jag är ledig från jobb och endast planerar en dag under solen. Jag behöver sol, det inte bara känns..alla kan se.

Har fått lite ungefärligt grepp om hur min resterande sommar kommer se ut, vilket känns skönt. Sen vill jag vinna på lotto, men det vill jag ju alltid. Är i alla fall otroligt tacksam för allt jag faktiskt kommer bli bjuden på, och ser fram emot allt allt allt. Det är inte ofta livet känns sådär genombra. (Att det finns människor som orkar bry sig om och hitta på diverse bull är ju och kommer förbli, vad jag skulle vilja kalla piss i mississippi. Can´t touch this).

Inväntar en mental kick som får mig att ta mig iväg till gymmet. Tänker på vackra saker. På mamma bland sina blomster, och på pappas uppdukade frukost i "kuvösen", och på min hjältinna som snart ringer på dörren. Tar en tugga sallad till. Konstaterar att den nog skulle behövt lite mer balsamvinäger och några fler oliver.
Nu kom kicken.
Hej!

No comments: