Monday, July 21, 2008

So I shot you with my silence



Jag sitter i mitt nästan bäcksvarta rum, men från min säng ser jag mig själv åtminstone som en skugga i spegeln nedanför fotänden. I alla fall ser jag en stor blond kalufs, som för tillfället är ganska härligt rockig. Men
annars har jag ett alldeles groteskt urge efter en fejting till pannlugg. Det var när jag såg kära fröken Pettersson i rådhusparken idag som jag blev påmind. (Det är dock inte nån av bakispumorna på bilden jag snackar om). Jag har tyvärr behövt inse att med det här svallet jag har, kommer en lugg inte bli annat än en fejting till pina, med plattning och pillande och skogen full av nötter.

Min röst ville leka lika mycket rock som mitt hår och halverade sin kapacitet imorse. Rätt stylish sound tyckte jag, tills mamma kom hem från sommarstugan och fick snudd inpå nervsammanbrott av det hon hörde. Jag har nu totalt talförbud, hostförbud och viskningsförbud, jag dricker ljummet te och ramlösa och har fått en ganska rejäl avhyvling angående min livsföring. Men hey, I´m worth it, Och hon kan sin grej, operasångerskan.
Hursom skippade vi det planerade biobesöket och kollade istället på Good Will Hunting här hemma i soffan. Jag måste säga att jag tyckte hemskt mycket om den, och att Matt Damon gör sig bra i sitt yrke.

Imorgon är jag ledig från jobb och ska försöka ta hand om mig själv. Tvätta, bada fotbad, träna, och kanske ta en sväng förbi paret Cucurnia på andra sidan bron. Jag längtar efter deras dotter! Deras zorbapizza vore inte heller helt fel, men imorn kickar jag igång reningsdiet, så det får vänta.
Nu ska jag dessutom kicka igång lite sömn, så jag lämnar er med några gungiga tips på sånt som gör mig lite extra nöjd med livet;

Jack Johnsson - Rodeo Clowns
N.E.R.D. - Anti Matter
Beady Belle - Hindsight


(Och bouger bouger-signalen när Bella ringer, plus att titta på vacker fotboll på youtube)


No comments: