Thursday, July 31, 2008

Pärleporten

Egentligen tycker jag det är lite väl tidigt med ett nästa inlägg, men jag bara måste. Bara för att jag är så uppfylld av dagen. Jag har ägnat hela dygnet åt att vara sådär fantastiskt oplanerad och skön. Rensat lite röra i hemmet, legat lite park, käkat lite wrap och lapat citysol med härliga människor, bullshittat hos Stina, åkt lite guldbil med Rebban , druckit chai-latte och dött av skratt med C, och nu sitter jag och noddar till gamla fina ballader och annan njut smörmusik. Jag är vanligtvis totalbesatt av planering, men förstår mer och mer hur gott livet kan vara om man bara låter det flyta på ibland. Brukar gärna ta på mig ansvaret att agera värdinna, eller koordinator vid diverse tillställningar, och blir troligtvis ofta för angelägen i mina ambitioner att allt ska fungera, för alla.
Nej. mer slack, mer godis.

(Det är synd att bilder tar så stor plats i bloggen, för jag har tonvis av denna vara. Mitt nya smeknamn i stan är "paparazzi" och jag vet att många av mina vänner gärna skulle kasta bort min lille canon (älskling!) långt bort, förbi evigheten. Men det blir inget av. B is on the G.)

Sakta men säkert börjar ögonlocken dala och jag tänker att nu är det nog dags att binga. Tanken på att börja jobba klockan fyra imorgon eftermiddag känns som en sagodröm (en sann sådan) jag gärna fortsätter drömma de kommande timmarna också. Mitt hår luktar camel och tre olika parfymer, men det är som C skulle säga "all good" och jag trivs med livet som strö-ren.

No comments: