Sunday, January 31, 2010

a gypsy woman told my mother.... quitate el esmalte



Jag har absolut ingen aning om hur jag ska börja. Så nu börjar jag.
Inatt har jag knappt sovit, men drömt som om jag inte fått drömma på veckor och nu behövde fylla igen glappen. Flygande svärdfiskar, improviserat uppstyrande av gymnastiklektion för lågstadiebarn, konstiga inviter från ansiktsskiftande människor.... och så plötsligt ringde telefonen halv fem. Vet inte om det var mestadels bra eller dåligt. Men jag kan inte låta bli att älska den där signalen.
Så jag klev upp en halvtimme innan alarmet skulle gå av. Hade ont i magen och satte på Mozart. Städade rummet.

Nu ska ni lyssna på den här spellistan med mig:


MEU BEM


Har förresten gjort en upptäckt, fått uppleva den verkliga sanningen om hur den genomskinliga färgen egentligen ter sig.
09.48. Ansiktet i spegeln ljuger ofta, men inte om det.



No comments: