Saturday, January 16, 2010

Pisa.fe11-15?

Min kropp väckte mig klockan 02.58 inatt och sa ”Cola light. Nu”. Intressant det där. Det brukar ju sägas att man inte kan lura sin kropp och efter inatt blir jag nog helt enkelt tvungen att skriva under på detta påstående, då jag igår faktiskt var duktig nog att bädda ner mig redan innan tolvslaget. Men nejnej kompis, här ska ingen frid finnas. Treslaget får inte missas!
Helst vakna av kroppssmärta och ett nästintill avlivande begär efter coca cola light. ”Som pris/straff för din goda självskötsel avlönas du härmed med tadaa – ett härligt urval av dina värsta bakissymptom”.
Svepte burken, smörjde in hela kroppen med zon-gel och läste i en av de tegelstenar skriven av en jude (det är nånting alltså), som ligger väntandes i min bokhylla. En sida. Däck.
Så nu är jag vaken, i hopp om att få samtal från Lior (nånting! nånting!) för att sedan kunna börja jobba, och för att efter det helst göra en massa andra saker.
Ska gå ut i köket och preppa dygnets andra, dock varma, crave-dryck. Kanske är mitt internet igång igen när jag kommer tillbaka.

Läste för övrigt en artikel om världens längste man. 2.46, visst, wow. MEN ATT heta Sultan i förnamn! Detta får ju min hittills helt distanslösa dyrkan av det egna efternamnet att blekna bort till intetheten.
Tur att jag funnit andra saker att dyrka. Mina nya blå sockiplast till exempel. Och oväntade morning deliveries.

1 comment:

Anonymous said...

Men att heta Pingping....