Monday, November 1, 2010

Till taket

kj

Sitter på sängen med kängorna på. Och flanellskjortan. Den har åkt fram nu, i utbyte mot shortsen som ska förvaras under sängen fram till mars. Ministri är på på hög volym och jag lufttrummar som om om mitt efternamn var Ulrich.
Diritto al tetto e a non avere un tetto.

Halv åtta är klockan och det är mörkt ute, det är lite märkligt. Märkligt att man måste börja tänka på att "ta tillvara på dagsljuset". Mina vistelser under solen handlar i stort sett endast om pilande mellan hemmet, klassen, hemmet, repet, hemmet, jobbet osv... Och nu är det november och pijo-leken är över. Så slöhetsgnuggandet av La Tascas, Alamedans och San Marcos terass-stolar är lite förbi. Nån kaffe då och då. Men sedlarna kommer få stanna hemma i madrassen.
Paco tog fram elementet idag. Tror det blir både min fysiska och mentala räddning i dessa iglootider. Vad som kan rädda resten av mina naglar som jag bet ner av frustration när jag letade flygresor i förmiddags, återstår att se.

Apropå ministrar...


Farbröderna är brydda -63.-------------.........Foto: Folke Rubin

1 comment:

Unknown said...

tack min kära, önskar att jag tagit bilden på tvillis, men det var Gunnar Krogh, mannen med Hasselbladaren o vän till familjen