Wednesday, May 21, 2008

Papo

Han kommer idag, pappan min.

Sitter på Ciudad Condal å tittar ut över den relativt nyvakna Alamedan. Två poliser rider förbi och jag kan svagt ana smaken av min apelsinjuice, då jag är inne på min tredje dag av recovering från en pangförkylning som slog till i söndags.
Ska bli så roligt att få hit min viejo på lite gött umgänge och sightseeing. Men först ska det dansas och städas av guds nåde. Har gjort en "Beccs" och väntat ut städningen av mitt rum under ca en vecka för att det ska va helt fresh när pappa kommer på onsdag....
De har lovat växlande väder och ja, molnen börjar ju spricka upp... Själv hade jag ju föredragit äkta sevilla-hetta, men vi har ju klimatförändringar även här.
Oh well, nuf said. Hej och tack och allt som kommer på köpet.

No comments: