Monday, May 12, 2008

Piensa la chiquilla

Jag slås av att veckorna nu börjat försvinna så snabbt och att det idag är den tolfte maj. Nio dagar tills pappa kommer och ca en månad tills jag tågar och flyger hem.

Jag ska verkligen börja ta tillvara på dagarna, ta tillvara på tillvaron. Staden och det som jag ändå hunnit befästa som mina pärlor och skatter.
Ska ligga i parken i Santa Cruz, skaka på Jackson, tinta mig på Alamedan, promenera längs floden, strosa längs c/Feria på torsdsmarknaden och virra runt på den stora marknaden i Cartuja på söndagarna. Och sen finns det ju en massa annat jag vill göra som jag inte riktigt fått in bland mina sevillaupplevelser än, som att få lite grepp om Nervionområdet, för att inte tala om Triana, besöka lite fler peñor runt om i stan, clubba på en ”riktig” club, gå på något museum, gå på bio, och lära mig laga lenteja. Så skulle man ju vilja se Granada. Men det kanske är ett guldkorn att spara till the big returning.
Har för tillfället en period av fixing up and looking sharp. Även om det bara handlar om att promenera mellan hemmet och jobbet klär jag upp mig och hittar på en massa kreativt. Vet inte vad det beror på, men jag antar att jag känner mig rätt hemma nu på nåt sätt. På jobbet har jag dessutom fått en massa komplimanger på senaste, ang. allt från trevlighet och bra flyt i spanskan, till snyggt komponerade glassbägare och alla mina enorma örhängen. Kan hända har jag tilldelats lite av det där flytet nu..?


Dagens BUU på faktumet att Estrella Morente spelar i Sevilla i slutet av Juni.
Dagens P-M (jag skriver inte ut orden av respekt för mamma) till J som har ett alldeles jättefint skratt och gör mig varm i magen.



Zacke - BS

No comments: