Wednesday, May 7, 2008

Te apetece?

Nu har jag både sol och soleá i nacken, dagligen.
Klasserna hos Juana tar ut oss alla, soleá är tungt och kräver enorm energikontroll. En kontrollering som sätter sig hårt i skuldrorna. Och plus värmen i studion, som är utan air condition, är de flesta genomblöta redan efter första genomgången. Men vackert är det.

Onsdag idag och jag har i uppgift att städa kök och vardagsrum. Klockers...
Är sugen på att sy upp en flamencoklänning. Eller ja, jag drömmer om en, som jag gör om så mycket annat these days. (SKOR SKOR SKOR SKOR).

N.E.R.D – Am I high
Alicia Keys ft. Damien Marley – No one (reggae remix)
Estrella Morente – Zambra

Dagens BUU på att bli ”upptäckt” på taket av byggarbetare när man har alldeles för lite kläder på sig, att få myggbett i handflatan, och att de nu bytt ut mitt insomningssällskap efter lunchen, dvs eftermiddagarnas avsnitt av Grey´s Anatomy mot ”Embrujadas” (”Förhäxad”). Elígen cuatro my ass.
Jag hatar fortfarande pengar, men livet är allt bra älskvärt när man sitter i shorts mitt i svarta natta. Nu ska jag dricka upp min öl med Moy. Un besito

2 comments:

Unknown said...

asså, du börjar sno till det där med spanskan, tror jag. Det bör väl vara en tämligen välplacerad investering med tanke på dina planer att dansa vidare? Språket alltså. Eller?

Rebecca Rubin said...

Jo. Måste måste lära mig. Kursa på plats tror jag är bäst. Vi ser ju!