Monday, May 5, 2008

Snällheten...

13.30

Banne mig, men jag tog mig inte till klassen idag. Fick inte ihop det med tvätten och städningen jag måste hinna med innan jag börjar jobba igen klockan fem. Banne banne.

Har heller inte förstått riktigt hur jag ska göra för att överleva det här jobbet månaden ut. Högerhanden värker som aldrig förr och nu har själva handleden, plus tummen och pekfingret börjat strejka också. Juliana, min arbetskamrat kan inte sova på nätterna av samma slags smärtor och Montse börjar varje dag med att smörja in hela handen med smärtstillande salva. Sen har vi ju fötterna, ryggen, axlarna..Men det värsta är tiderna förstås. Jag vet inte om jag har blivit gaggig eller om bara känslig, men elva timmar i streck är för mycket för mig. Och jag mår fasen inte bra av att ligga å vrida mig med insomnia halv fyra på morgonen för att sedan gå och dansa.
Blaaaooooooooooo. Så, nu biter jag ihop.
Igår när jag var på väg hem började en snubbe snacka med mig på gatan. Han var väl ett par äldre och såg ju lagom proper ut, så det kändes ok, och godtrogen som jag är tyckte jag inte det var så farligt att få sällskap sista biten hem. Jag menar, vi var ändå redan på Alameda, bland en massa folk, och han var ju trevlig. Det hela slutade i ett jävla skamligt förslag från hans part och att jag halvt fick pusha honom ut ur min port. PASS på att vara naiv i framtiden. Jag ska bli en såndär misstroende människa.



My creepy hood. (enda tomma gatan, jag lovar)

Nu är i alla fall mitt rum sådär jätterent igen och jag sitter på sängen och tittar på foton av alla mina vackra vänner, som jag klistrat upp på garderoben. Fotona alltså... Börjar inse att det kommer bli svårt att hinna se er alla och det tynger mig, men jag längtar efter och är lycklig över det jag ändå kommer få ta del av. Pirrrrret kompis, pirret!

Papi – fick du inte mitt sms i fredags?
Mami – jag har glömt vad vi sa om arbetsansökningen, vad fattas? (och Folksam!)
Kajsa – hur når vi varandra?! och visst har jag alla dina bilder?!
Anna – livet, lööven, latten. Skype!
Nathi – HALLÅ?
Lori – let me know when you are coming back. I really want to be your compañera del piso!
Umeå kommun – ring mig, jag är er tjej.


Aluewo!

1 comment:

Anonymous said...

Älskade vän, miss u. Du nämner alla dina nära, men jag står inte med. saknar du inte Lola? Ledsen i ögat. Snyft