Monday, May 5, 2008

Re-definition

Lördag 3e maj

Jag har haft några märkliga dagar. Tunga och förvirrade dagar med förvridna dygnsrytmer och beslutångest angående min nu sista månad här och vilken kurs jag ska välja. Har ju redan tillbringat mina två senaste månader i Juanas studio och har därför känt att jag nu måste prova någon annan lärare, innan jag åker tillbaka till Sverige. Men när jag gick hem från sista Tarantoklassen i onsdags var jag helt nerslagen (och så överjordiskt utpumpad. Har inte gett så mycket på en klass sedan... ja, Grilos kurs i Jerez för fyra år sedan) över mitt beslut att inte fortsätta och kunde liksom inte reda ut mina tankar kring bytet. Vem säger att jag måste göra det? Vad ger mig mest egentligen? Är det fel att följa det hjärtat säger, och vad är det som får hjärtat att säga att jag ska stanna?

Igår var jag ledig från jobb och utan kurs tänkte jag att det skulle bli en skön dag fylld av göra-vad-jag-känner-för-aktiviteter, men jag mådde bara skit, kroppen liksom dåsig och ett huvud som gick på högvarv och halvfart på samma gång. Men jag tog mig, som alltid, krigandes upp ur sängen. Handlade, lagade mat, gick till jobbet för att hämta mina kläder för tvätt, köpte ett par sandaler på H&M. Mitt i kaoset ringde mamma och jag fick andas ut lite av skiten innanför bröstkorgen. Tack för det! Hoummus, ett glas rödvin och en bit choklad senare, och jag var i alla fall människa igen.
Idag hänger kläderna på taket och jag har just avslutat min frukost, bränt fast pastan för första gången (troligtvis p.g.a. för mycket diggande till ”Sexual erruption” med Snoop), och jag fingrar på min upplockade lugg och försöker mentalt förbereda mig för de kommande elva timmarna på ett jobb utan pauser.
På måndag halv två kommer jag stå redo för Juanas soleá och det är jag glad för. Liksom så mycket annat jag har, får och kan ge här i livet.

Ett jättegrattis till pappa som från igår påbörjade sitt sista år med 5 som första siffra. Och tänk, snart är du här!
En jättepuss till Lori som återvänt till Paris och som saknas mig redan. Jag ska åka dit någon dag och fu-gee-laa:a med henne. - Suerte guapita, y hasta pronto!


Laleh – Mamma
Jamie T – Calm down dearest
Lykke Li – Tonight
José Mercé – Del Amencer
Joss Stone ft. Lauryn Hill – Music
Cecilia Bartoli – Lascia ch´io pianga




Rebecca, du har utvecklats otroligt under de här månaderna.
Med det menar jag att du dansar väldigt bra”

Och hjärtstillestånd.


No comments: