Monday, December 1, 2008

S

Invigning av December:

1. Regn - jag hoppar (observera; kliver) över en vattenpöl, halkar med den nedsatta foten, gör ett "gympa-utfall" och skyndar vidare för att gömma mig för monsunen under juntans tak.
Resultat: Inte en J-Lo-rumpa som man kunde önskat sig, utan ett blåsvart högerknä och ett vänsterlår med alla sina muskler sträckta.

2. Fest - Välkommen till Guadianas studio 54. Har aldrig varit på en så sjukt genomplanerad hemmafest. Blir svårt att toppa. Finner mig själv tala (se; babbla) i timmar med folk. Ja alltså på detta märkliga språk... och ännu märkligare dialekt. (obs obs bara!). Fortsätter därefter promenerandes i regnet upp till Buddah uppe vid Pradon. Kommer fram till.... Bandalai, och får ta taxi till Buddah som ju ligger...på andra sidan centrum. Anländer 04.30. Buddah stänger.
Möter upp Nadde vid puente de Triana, och vi behöver inte se varandra särskilt djupt i ögonen för att inse att vi båda bara vill cagamos en la fiesta.
Resultat: En pizzasöndag med draculafilm och re-coping på onsdag, yah man.

3. Måndag - Är kvar i Los Remedios till 12.00 och tar mig (observera; åker buss, haltar) sedan till klassen, eftersom jag nu planerat att under min sista tid före jul ta den första klassen också. Men jag inser relativt snabbt att kan man inte gå normalt i en trappa, ska man nog inte heller ge sig på Juanas zapateados. Fredagen kickar in.
Resultat: Gör palmas och fryser ihjäl i 2,5 timmar. (Och att jag från och med imorgon tar på mig capen med stort S på och biter ihop). Smärta: Din mamma.


Nu ska jag ikläda mig en åttonde tröja och laga mig Fatis äggröra med tomat och curry. Jag tror att det är emot lagen att behöva frysa som man gör i de sevillanska hemmen. Tur att man har den där capen, tur.

No comments: