Wednesday, March 12, 2008

Have no amor for the perros

Jag har ett nytt satsningsförslag till regeringen; Uppfostringsutbildning till hundägare, om så under tvång. Antingen det eller husdjursförbud. Brevid mig på Café Ciudad sitter två kvinnor varav den ena blir huggen i armbådengång på gång av sin hund, och hon ger inte minsta tecken på respons. Här på Alameda springer hundarna ofta lösa hur som helst, när som helst och beter sig som sina förfäder. Frihetsideologin i all sin ära, men jag vill inte ha en blöt och gnyende schäfer under mitt barbord en pumps-fredag.

Kajsa ringde för en femma sen och berättade att hon sätter sig på Sevillabussen klockan fem. Lite senare än jag beräknat, men det ger mig bara extra tid att kolla upp fler flamencoskoaffärer. Var tydligen lite knepigare än vad jag trott att få det vill ha och behöver. På Menkes som jag spanade in igår fanns ett par sketasnygga svarta, cubano-klackade, men självklart var de en halv storlek för stora. Har alltså inte fått större fötter som jag anat på senaste, utan minskat en halva till 37,5..
Hur som helst ska det ju bli en härlig blast att få Kajsa hit och jag har redan planerat var vi ska gå ut å käka ikväll.
Nu ska jag avsluta min passionsfruktssmoothie och göra nåt av dagen. Dela ut cv:n och annat kul.
Layta´s!

1 comment:

Unknown said...

ciao, här på jobbet finns en hundskraj snubbe som blivit duktig programledare för "hundskolan", ett program som får oss att förstå att hundcertifierade hussar o mattar måste bli lag. Jag toppar med föräldrarcertifierade mammor o pappor. No clue- no mercy!