Monday, March 10, 2008

Måndags-eggi 2

10.30
Igår gjorde jag en visit på mitt ex-jobb för att hämta upp mina nycklar jag glömt där i min sortí i lördags. Alla var givetvis hur snälla som helst mot mig, eller rättare sagt, mannen som varit ett asshole mot mig, och den uppstressade tjejen jag jobbade med under min sista dag, var inte där. Och alla andra var faktiskt fantastiskt fina. Inklusive chefen, som dock tar det där lite för långt ibland... Men hey, I´m outta there! Hur som helst ville de alla att jag skulle komma förbi ofta och hälsa på, och jag fick diverse förstående blickar och ord angående mitt skäl till att hoppa av tåget. Alltså då inte bara på grund av mina egna diskapaciteter.
En avskedsdrink och 40 kindpussar senare promenerade jag raskt hemåt för att möta upp Moy och Maria på Habenilla på Alamedan. Drog upp tempot lite extra där jag crossade mellan kostymklädda och ”nyröstade” kyrkobesökare för att försöka smälta ner paellan jag och Åsa delat på tidigare på plaza Terceros. Min första och väldigt billiga och goda paella!


Lyssnar på Goldfrapp och njuter av deras sköna, okrävande men vackra och ibland lite beatlesliknande musik. Moy tillhandahåller mig ständigt med nytt material. Jag har nu förstått varför jag knappt lyssnar på musiken jag har på min dator längre. Trots att hälften antagligen skulle ligga på min ”bästa musiken ever”-lista så är jag less på den och saknar upplevelsen av ny musik med text jag INTE kan. För jag är ändå en jävel på låttexter av nåt skäl, och ärligt talat försvinner väldig mycket av det magiska efter ett tags mednynnande.
Så skicka mer än gärna nånting du blir varm i magen av, som du anar att jag kanske inte fått uppleva än.


(Grattis Zapatero och PSOE, you keep on going!)


21.30
Just hemkommen från en skön IKEA-tripp med njutaste chicksen ever. Maria, en frodig och underbart snäll tjej med kolsvart Robyn-page jag lärt känna via Moy, och Christina, en rökande och hypervacker soulsångerska jag nu lär känna via Maria. Båda lika starka i konturerna, fast på helt olika sätt. Vi åt en massa IKEA-mat och promenixade runt. Jag köpte lite förvarningsgrejer till mitt rum, nya knivar till köket, ett täcke, ett överkast, en stor mugg till mitt morgonkaffe/kvällste, lingonsylt, knäckebröd, fläderblomssaft och Annas fullkornspepparkakor. Mmmuuymmuy contento.
Idag hade jag nog den mest fysiskt tuffa klassen hittills. Förutom att jag kände av konstiga sammandragningar på baksidan av ena låret, som jag till en början försökte ta hänsyn till, jobbade jag som ett djur och körde på fullt ut i allt jag kunde. Det hade tillkommit två nya till gruppen och därför la vi inte på så mycket mer material utan körde mest igenom det vi redan gjort, om och om och om igen. FAN va tungt det var, och FAN va jag älskar det.


No comments: