Monday, March 10, 2008

Måndags-eggi 1

The grass is greener on the other side. I´ve told some people, now they know it.

Just nu har jag ett ägg, en påse med 5 små kvarlämnade picos integral och två burkar tonfisk att äta.
Men vatten kan faktiskt vara ganska mättande och mina burkvitaminer är inte slut än.
Förbannat less är jag också på att inte ha internet hemma. Kostar mig mycket mer att behöva betala tjugo spänn om dagen för att kunna sitta på nåt café å surfa runt, och utan tvekan skulle det där instanetfolket behöva en laddad höger och lite serviceminding så de kunde ge mig det där erbjudandet de redan vunnit en massa kunder på. Åh, spaniards.
Jag har för övrigt lyckats låta naglarna växa sig rätt långa och det är jag sjukt stolt över. Men sen ska de ju underhållas å grejer, fasen som att ha 10 små kiddon. Jag är dessutom en hönsmamma som helst skulle vilja skydda de små liven innanför plasthandskar hela dagen...men de måste ju lära sig att hålla sig starka i alla väder.


Mode Selector
Goldfrapp
Braza
- ”Son du Braza”
Nancy Sinatras ”Bang bang”
och Mozarts ”Lacrimosa”


Att läsa texter folk skriver om sina husdjur tycker jag är det tråkigaste som går att göra, och gör det därför heller aldrig. Men den här katten vi har alltså... Hon äter plast (och för övrigt allt annat man skulle gissa kan va gött mos för en gris), tuggar av elsladdar, äter bara mat om man står bakom henne och hundraprocentigt fokuserar på hennes måltid.. Just nu slickar hon på min dator.
Keta, Quetíta, Ketiiii, Chiqiya, och enligt Moy ”muy chica!”. Konstiga barn har också många namn.


Andra roliga saker:
*Jag dricker alltid morgonkaffe, sover med svart reseögonbindel, filar fötterna och löser sudoku och är alltid allmänt tantigt småfrusen. Hoppfull framtid för tjugoettåringen.
*Moises ska eventuellt komma till Stockholm nån vecka när jag är där i sommar.
*De renoverar ett hus utanför mitt fönster och i och med att det är Spanien jag befinner mig i så kommer det antagligen aldrig bli klart. Hej grävmaskin och überfalsk byggarbetarsång 08.00, cada día, hasta Junio.
*Mamma har för ett tag sen ringt till Judiska föreningen i Stockholm och förklarat att ”nej, det är inte min dotter som ska betala en räkning till er på 849 kronor”.
*Jag har väldigt roligt åt Åsa när hon är lite på kanelen och peppad på att para ihop mig med folk. ”Ja, och sen sa han; vilka stora....örhängen hon har, I like. Vad säger du?”. Hah.
*Semana santa. Ska bli spännande, men mest sjukt, som jag har förstått det av de som upplevt spektaklet tidigare. Att stå mitt emot sitt hus och inte kunna ta sig de fyra metrarna fram till porten på över tre timmar ska bli en upplevelse. Ibland undrar jag också hur det känns för de svarta amerikaner som kommer hit då, och omges av tusentals kopior av Ku Klux Klan:are.
*Har infört som vana att aldrig duscha och tvätta håret samtidigt. Av nåt skäl känns det mycket bättre och jag är väldigt nöjd med denna idé.
*Jag är just nu i stor sorg efter att ha plöjt igenom 6 diskar av Moys samling av serien ”Queer as folk”. Kanske inte direkt handlar om mitt liv, men fan så bra den är....var.. whuä.
*Kom för några dagar på att jag och mamma ju ska åka till Rom i höst.
*Pappa skickade nyligen en bild från hans fönster som visar dagsläget och vädret i Umeå nu. Det var väldigt roligt tycker jag.
*Jag har ett onaturligt sug efter att gå på fotbollsmatch, eller att i alla fall kolla på en med ett gäng entusiaster. Senast igår fick Åsa bokstavligen slita mig iväg från att inte fastna på vår kvarterspub som var packad med högljudda men högst fokuserade bétizsupporters. Trots min extrema hunger och att jag den antagligen redan var inne på andra halvlek.
Så är du en fotbollsgillande person som lyssnar på hiphop (eller annan musik med icke-spanska texter) och inte är äldre än trettio härliga jordsnurr; ring mig! ..eller hitta mig bara.

No comments: