Sunday, November 2, 2008

A casarse!

Manuel fyllde år i fredags, så vi bakade äppelkaka till honom, och plockade fram en alldeles oöppnad vaniljsås från IKEA. Och så fick han ett glas rom o cola. Fint.
Efter att ha bevittnat ett massa både artificiellt och levande blodflödande på Jackson vände vi tillbaka, since we all are poor and very random bastards som inte kan betala inträdet på Malandar, och lät Rawu leka charader i vardagsrummet.
Jag blev kvar i ronda de capuchinos till 23 nästföljande dag. Det blev chokladglass, samba, flottiga spanska grytor och massage (varav det sistnämnda resulterad i att Ale gick ner på sitt skadade knä och friade till mig. Kanske ska unna mig en guldring i julklapp?).

Det är förbajjat kallt i mitt rum men jag är ju förberedd sen min förra vintersession här i stan. Ulltröjor och jag are like thissss. Och eftersom min kniv i skulderbladet försvunnit är jag glad igen. Idag ska jag dela ut mina cv:n till stans alla glasserier (=glassförsäljarställen.Inte så obarmhärtigt glassigt alltså) Man måste ju utnyttja sina skills.

Jag önskar mig en stor halsduk och pretty woman-lackstövlarna. Och ett trevligt besök till jul.


Debussy - Clair de Lune
Jill Scott - Slowly surely
Jay Karan - Bitch you'll gag

No comments: