Tuesday, November 4, 2008

Welcome to Sevilla, we can do it your way... But don't get crazy!

Igår morse när jag skulle maila mitt cv till mig själv, hade internet fått eget liv, som så ofta innan lunchtid, här på Becquer. Givetvis när jag hade förbannat bråttom, vilket resulterade i ett omkastande av mitt schema och en härlig reminder av ett magsårsliknande innanmäte. Eller ok, den reaktionen kom först när jag upptäckte att telefonen inte fungerar, dvs. att den kniper käft när man lyfter på luren och avger konstiga tutkombinationer när man försöker slå nummer....som t.ex. till Swedbank (brinn banksatan, brinn) där mina pengar ligger på fel konto. Det ska tydligen ta några dagar innan telefonen är igång. Här betyder det oftast några månader. Och jag har bråttom!!

Tur att det finns bra människor som Thea, som lånar mig sitt telefonkort, som säger fina saker, och som är bäst. Eller som Paco, som erbjuder mig skjuts till hans väninna som är massös när jag har ont i skulderbladet, som säger att han ska hjälpa mig med jobb (he's inside the junta andalucia yeah) och som bjuder mig på juice på morgonen och säger "chilla med pengastressen". Eller Juana som ger mig all denna inspiration och glädje, och som även hon säger saker det börjar växa rosor i hjärtat av.

Har återigen bevisat mig the royal queen of breakfasts. Kanelkaffe är min nya lover, he does me so well.
Ikväll ska jag, förutom 10000000000 andra saker, hälsa salam på min nya berenshkokare.

- Mami, du är grym!
- Camilla, grattis!
- Pengar, älska mig!

gör din egen radio

2 comments:

Anonymous said...

Tack!:) Du skriver inte så dåligt du heller! Hur kommer det sig att du bor i Sevilla? Fan vad intressant!

/Mahmoud Chninou (mchninou.blogg.se)

Rebecca Rubin said...

Tackar du:)
Jag dansar flamenco, och då är Sevilla lite top notch, haha. Sjukt fin stad också!
(kanske borde svara i din blogg?)

Du pluggar nu alltså?